Friday, December 7, 2007

hantu..!! takutt!! heeeeeeeeehee heeeee <---- gelak antu =))


kate orang..
TErlAjaK PErahU Bole DIunDur Tp..
TerlAnjaK kaTE buRuk BuruK PAdahnye!!


itula yg berlaku baru2 nie kat aku
iaitu about HANTU!!!
eeee... cam seram la plak
nak cite :))




xper laa dh alang2 suki cite pasal antu
aku pon nak kongsi cite
ngan korang sume :D


mende nie baru jerk berlaku
masa aku gi kedah minggu lepas :-s
w/pon dh bapa ari berlalu
tp aku cukup jelas
ingat sume mende nie :-ss


korang sume pahamla kan sifat aku..
kalo xsakat org mmg xsah..
aku xleh dok diam.. mesti nak kaco ora nye :))..
sapa erk aku nak bahan??


yess dah jumpe.. kak ina [project manager opis aku].
diela paling penakut antara kami..
kami berlime dlm pajero..


masa tu..
jam menunjukkan jam 11.10 mlm..
aku OTW blk dr kedah nak ke KL
aku xsure la time tu aku kat area mane..
tp yg pasti blm lepas TEROWONG KUALA KANGSAR..


mesti korang penah dgr kan kisah..
kete WAKSEGAN KUNING DI TEROWONG KUALA KANGSAR..
k.. pada yg xpenah dgr..
meh aku nak citer..
menurut citer org.. bile korang lalu kat terowong tu..
dalam jam 12..
sapa yg bernasib baik akan jumpe kete waksegan kuning..
kete tu kalo korang dh potong..
nnt selang seminit tau2 kete tu ada kat depan korang lg..
potong lg.. tau2 die kat depan lg..
potong lg..tau2 kat depan lg.. seram weii..
so sb tula byk berlaku eksiden kat area ctu..
sb terlalu byk gangguan mengenai kete Waksegan tu :-ss


bermule dr ctu..
aku pon citela pasal kete waksegan nie kat sume..
aku kate..
" bestnyerla kan kalo jumpe waksegan kuning kat terowong nnt..
leh kenal2an.. leh racing.. muahahahaha
[bantai gelak :)) ]


kak ina muke dh cuak..
die kate..
" jgn cite bole tak.. sb kite lom lepas lg nie.. :-s

bang Mali.. " ko nie berlagaknyer.. jumpe kang tau ler.. muahahaha..

aku lak wat muke slamber jerk cam xde apa2..huhuhu..
sb sonok sakat kat ina nie hehehee...
walaupon dlm ati aku cuak gak :-s


tepat jam 12.10..
then.. sampaila kami ke tempat yg aku cite td..
aku tgk.. bang mali ngan kak rozie [ antara yg ikut gi kedah ] dh tdo da.. ampes tul!! :))
tinggal aku n kak ina je tak tdo lagi..
ngan shahril sorang xtido lg..
kalo shahril tido matila kami sb die driver :)) muahahaha..


aku tgk muke kak ina dh cam takut2 jerk..
aku tgk kiri kanan ne tau nampak WAKSEGAn ke..
xderpon..


" aii.. xde pon waksegan nie.. kate aku cube beranikan diri :
" agusssss..!! diam laa... dahlaa.. kate kak ina dlm ketakutan.


akhirnye lepas la terowong tu.. xde apa pon mende berlaku..
selamat..

" apala kak ina nie takut sagt :P mane ade la.. kate aku menyakat.

" kang kalo muncul camne.. xke nyaye.. kak ina menjawab.


pastu dlm 10 minit lepas tu..
tetibe cam ade mende jatuh kat atas pajero kami..
terkejut aku ngan kak ina.. sharil pon dgr gak..
susah nak ckp mende apa..
cam batu jatuh pon ada..
cam org tepok pon ade..
mmg kuat bunyi die..

ngan tibe2 aku rasa bulu rome aku meremang..
aku ckp la kat kak ina yg bulu aku meremang..
tambah kecutla kak ina..
aku sakat lg kak ina..
" kak.. saya nak tdo la..
" jgn tdo.. teman i.. sampok kak ina ketakutan :))

die mmg dh nampak takut giler..
lawak tul hahaha..


pastu tetibe kami rasa panas semacam.. air cond pajero xberfungsi..
adoila.. dhla tingkap power window rosak.. air cond xder..
masak la kami kepanasan :))


pastu kami diam jerkla..
selang bape minit lg.. radio mati tetibe
cuak aku.. ngan kak ina..
tetibe..


" aku rasa lampu pajero kite makin malap la.. Shahril mencelah
tersentak aku.. mati kami kali nie..


pajero dh berenjut2.. cam nak rosak..
yg tido terbangun.. yg jage diam seribu bahasa..
aku dh terpiki memacam..
nie sume gara2 aku la kot mulut cabol :-s


tu arr guss.. kan i dh kate.. jgn cite pasal tu.. " sampok kak ina
aku diam jerk..
betulla kate org.. mulut jgn cabul.. :-s
tetibe pajero kami benti tepi jalan hiway..
rosak xleh jalan..


gelap giler.. dhla panas..
macam2 dlm pkran..
masing dh xkeruan..
pastu kami tepon ar plus soh dtg..
lame kami tungu..
dlm ati mmg takut.. sib bekla kami ramai..
kalo aku sorang mati la..:-s


satu terpiki mende tu..
satu lg takutla kalo2 kami dilanggar trelar ke..
maklumla gelap.. mmg xkan nampak..
dekat sejam kami tunggu.. dlm 1 lebe pagi barula PLUS dtg bg bantuan..
die tyn kami bapa org..
kami ckp la kami berlime..
dah sapa lgi sorang dlm pajero tu??!!








terkejut aku die kate camtu..
kami berpaling..
laaa.. tu teddy bear la pakcik
fuhh~!! ingatkn apa td..
" td kami beli kat padang besar.. sampok membe aku.


cite punye cite.. tiggalkan no tepon sume..
die bitau die bole tarik sampai tol jerk..
pastu pandai2 la carik mekanik..
byk no tepon ctu ..
mekanik 24jam buke..
call la yer..
pakcik tu sempat bercerita.. yg tempat kami benti tu..
baru je ade kes kemalangan.. 3 org mati..
kecut perut kami dengar :-s

pastu pakcik tu tarik pajero..
sampai tol..
call mekanik..
siap repair sume dlm jam 4 seingat aku..
lete tunggu..
RM450 melayang..
sib bek leh claim huhuhu..
akhirnye sampai umah jam 7 pagi lete giler :))

aku cuti..
then selang seari pastu pakcik tol trak tu tepon..
mase tu aku keje..
kejut aku pakcik ni cal kami lg..
pakcik tu ckp..
" Sbenarnyer mmg pakcik nampak ade org dlm pajero mlm tu..
cume pakcik kawer .. kate nampak teddy bear.

sekian.. :

15 comments:

mochitsuki said...

ko aa Agus.. mulut [-x
xmo aa citer lg..
dan lg satu :(
pic sana kasi tukar bleh x..
waaaaaaaaaaaaaaaa

NAAK's said...

muahahhahaha.. pdn muke celupar lg b-(

weh waksegan PUTIH la ... bkn KUNING .. sejak bile lak antu tu g cat keta dia???..

mmg kat terowong nk blk kg aku tu memcm pnh jd :| ..

makcik n pakcik aku yg ske blk kg lewat pg slalu nmpk :| ..

yg aku blk kg br ni mse mlm jumaat.. mse arwah atuk aku meninggal.. aku polo pakcik aku.. lalau terowong pkol 12.30 :| .. huehuehue.. seb bek mse lalu terowong aku tgh tdo :| .. kalo tak :-ss

PenyeT said...

suki.. aku ske sakat kakak2 aku tu le :P


tu la pes time aku cuak.. pajero tetibe mati tgh hiway :-ss
lupe lak aku nak letak gamba pajero tgh ditarik :P

mochitsuki said...

pe jek ko AGus..
GUs.. pasal waksegan tu..
aku rasa.. masa pameran kat..
SHah alam pasal antu ritu..
kan da dia letak waksegan..
terbayang2 aku.. pastu.
aku terbayang2.. antu yg dalam sangkar..
ape ke nama dia ek..
waaaaaaaaa

PenyeT said...

ohh... jenglot erk.. huhuhu.. seram weii...

ha ah wak segan tu la aku crite.. :-ss

tp dlm pada masa bulu roma aku remang kan.. aku ada ckp kat kak ina.. aku nak cite pasal antu.. die kate jgn die takut... lawak giler arr.. aku bole lak main2 msa tu =))

NAAK's said...

aku xsempat nk g tgok pameran tu =((

nk tgok pon xbani sbnrnye :-s

mochitsuki said...

ko x sempat ke chem..
aku sempat + sbnrnye xmo masukkk..
tapiiiiiiiii..
xkan aku nak duk luar sensorg..
somi aku ngan kengkawan dia masuk..
aku nampak weih..
jenglot sana..
deba2 jek.. + takutttt..
memasuk jek.. ada waksegan..
blakang dia.. kat bahagian penumpang..
ada dia letak patung antu..
sama cam citer AGus :((
AGus.. sama aa..

.::WaNiE::. said...

apa laa kak suki, jenglot rambut rebonding tu pun takut ke =))

tak seram arr pameran tu :( cam xbest je :( sikit sgt :(

wana said...

eeee takutnye :(( ..klu aku ade mase tu mesti aku lari je gi kat tol =))

.::WaNiE::. said...

wana..larat ke ko lari..hantu tu lari lagi laju dari ko=))

wana said...

wanie.. :-s antu tu juara pecut ke :|

idazgirl said...

wei kasi tukar r pic ko tu :-w

dh la aku jenis memalam bru tengok blog korunk :-w

cuak wei :((

^dada^ said...

adoi laa....lawak jek agus... pdan muke...tu laa... =))
dulu..area umah cha slalu ade mende2 ni....tp skrg ni..dah tade daa...
alhamdulillah...

aiman said...

seram jgk cite ko agus... tpi kelakar pon ader..hakhakhak

liserwisha said...

huwaaaaaaaaaa...ngeri la aku citer tagus ni..x dpt tido mlm ah ni ...

Semua Tentang Kita

About Me

Followers

Bual-bual