Monday, February 21, 2011

Maafkan aku


semalam
berlansongnye majlis persandingan oyin
Die kawanku yg periang
Die kawanku yg kiut
Dia yang paling kenit antara kawan2 aku
so far aku sangat senang mempunyai kawan sepertinya

tapi
aku memohon sejutan kemaafan darinye
aku ni memang kawan yg tak berguna
tak reti menghargai kawan
aku tidak pergi ke majlis besarnya
maafkan aku kawan
maafkan aku

sebenarnye
di sebalik tabir perkembangan ini
ade seorang rakan yang aku anggap mulia hatinya
mempelawa aku untuk pergi ke majlis oyin
pada mulanya aku menolak
aku tidak berkemampuan untuk ke sane
pelbagai kos menghimpit
pelbagai mulut untuk disuapkan
aku harus dahulukan yang mane lebe penting
aku kebingungan
antara kawan atau famili aku sendiri

dalam kebingungan itu
aku telah diberi tawaran yang agak menarik
'kau ikut aku jerkla.. ikut je xyah keluarkan belanja apa2..
'masa ini la aku nak balas budi kau yang dlu..
'apa gunenye kite berkawan..

puas aku memikir..
aku segan.. aku tak mau susahkan sesiapa dalam situasi ini
walaupon teringin sangat untuk aku pergi
ke majlis itu
lame jugak aku dipujuk
akhirnye aku turutkan
aku setuju untuk pergi
aku setuju untuk menyertai gerombolan itu

akan tetapi..
pabila ari semakin hampir
susanan perancangan yg rapi sebelomnya
seakan akan roboh
mungkin ini suratan
akhirnya aku tidak dapat pergi jua
ade sepele masalah yang tidak dapat dielakkan
rancangan kami terbantut

maafkan aku oyin
maafkan aku.

aku hanya mampu berdoa
semoga engkau bahgia di alam yg baru
semoga berbahgia kawan.



5 comments:

-icha03- said...

haaaihh
same la kite :'(

PenyeT said...

aik cemane bole same pulak ni ??

mochitsuki said...

ayat xbleh bla.. ekekeke

PenyeT said...

yang mane satu? haha..
aku tulis ikhlas dr sanubari aku tu..

(o_0) said...

tu la aku pon frust.. dah la xdpt pi oyin.. frust pulak keciwa kan kwn2 lain. haihhhhh..

hrp oyin phm kita la kan..

sabtu ni mmg aku nk sgt ke PD.. tp xpasti lg. oyin kata boleh je pegi.
tp aku xbrani lg nk janji.

Semua Tentang Kita

About Me

Followers

Bual-bual